село Синівка,Липоводолинського району,Сумської області, телефон:5-74-32,SUNPAL_KF@MAIL.RU,WWW.KABFIZ.BLOGSPOT.COM
Серед величних усіх наук є фізика чарівна , підвладні простір їй та рух і час , що йде невпинно . . .

19.01.11

James Watt

 Джеймс Ватт (англ. James Watt; 19 січня 1736 — 19 серпня 1819)— шотландський винахідник-механік, член Лондонського королівського товариства, творець універсальної парової машини подвійної дії. Його ім'ям названа одиниця потужності — Ват та Університет Геріот-Ватт в Единбурзі.
Парова машина — тепловий поршневий двигун, в якому потенціальна енергія водяної пари, що поступає з парового казана, перетворюється в механічну роботу зворотно-поступального руху поршня або обертального руху валу. Поршень утворює в циліндрі парової машини одну або дві порожнини змінного об'єму, в яких здійснюються процеси стискування і розширення. Принцип дії парової машини показаний на малюнках  .
 Робота поршня — 1 за допомогою штока — 2, повзуна — 3, шатуна — 4 і кривошипа — 5 передається головному валу — 6, що несе маховик — 7, який служить для зниження нерівномірності обертання валу. Ексцентрик, що сидить на головному валу, за допомогою ексцентрикової тяги приводить в рух золотник — 8, керівник впусканням пари в порожнині циліндра. Пара з циліндра випускається в атмосферу або поступає в конденсатор. Для підтримки постійного числа оборотів валу при навантаженні, що змінюється, парові машини забезпечуються відцентровим регулювальником — 9, що автоматично змінює перетин проходу пари, що поступає в парову машину (дросельне регулювання, показано на малюнку), або момент відсічення наповнення (кількісне регулювання).

На основі досвіду, придбаного у виробництві парових машин, був створений новий поршневий двигун — двигун внутрішнього згорання, в якому згорання відбувається безпосередньо в циліндрі двигуна, тобто в порівнянні з власне паровою машиною усунена одна проміжна ланка (пара, як проміжне робоче тіло, і парокотельный агрегат, як генератор пари). Завдяки малій питомій вазі (тобто відношенню ваги до потужності) двигун внутрішнього згорання набув широкого поширення на транспорті. Розвиток парових машин привів і до створення іншого парового двигуна — парової турбіни, в якій видозмінений характер використання пари, що виробляється котельним агрегатом, і замість пульсуючого руху поршня і кривошипно-шатунового механізму використовується безперервний перебіг пари через проточну частку двигуна, тобто в порівнянні з власне паровою машиною усунена ланка поршень-кривошипно-шатунний механізм, що дозволило сконцентрувати великі потужності в одному агрегаті. Парова турбіна виявилася найбільш доцільною формою приводу для потужних електрогенераторів, що вимагають рівномірного обертання.